top of page

Sivas Hızlı Okuma Merkezi ile Denenmiş ve Doğruluğu İspatlanmış Yoldan İlerleyin

Her Öğrencinin İhtiyaçlarını Karşılıyoruz

Genç Kitap Kulübü
Good Grades
Kız kitap okuma

Güvenilir Öğretim Yöntemleri

Öğrencilerimiz Her Şeyden Önce Gelir

Garantili Sonuçlar

Sizi Rakiplerinizin Önüne Taşıyoruz

Lider Eğitim Programı

Sıkı Çalışma. Muhteşem Sonuçlar.

Peki Bu Başarıyı Sağlamak İçin Hangi Okuma Aşamalarından Geçeriz?

İşlem Boyutu

Okuma sürecinin çeşitli fiziksel ve zihinsel işlemler gerektirdiğini ve bu boyutun üç aşamada gerçekleştiğini ifade edilmektedir: Görme, anlama ve zihinde yapılandırma. Görme, okuma sürecinin ilk aşaması olup fiziksel olarak yazıların, harflerin ve bunların beyne iletilmesidir. Anlama ise dikkat gerektiren temel aşamadır ve metinlerde ilgi duyulan ve gerekli görülen bilgilerin seçimi önemlidir. Bu sürecin arkasından zihinsel yapılandırmada gelir. Seçilen bilgilerin sıralanması, sınıflandırılması, işlenmesi, pekiştirilmesi, kavranması ve değerlendirilmesi gelir. Bu süreçte yeni ve daha önceki bilgiler kalıcı hâle gelmekte ve zihinde uzun belleğe yerleştirilmektedir.

Etkileşim Boyutu

Okuma sırasında okuyucu ve yazar arasındaki dinamik alışverişi vurgulayarak fiziksel ve zihinsel etkileşimi kapsar. Fiziksel etkileşim metnin yazıldığı üründen başlayarak görsel imgeleri ve yazıların fiziksel özelliğini (harflerin büyüklüğü, sözcüklerin türü uzunluğu vb.) içerir. Zihinsel etkileşim ise metnin derin yapılarının yazar ve okur arasındaki dinamik etkileşimidir. Yani

yapıların kabul veya reddedilmesi söz konusudur. Bu durumda okurların zihnindeki bilgi yeniden yapılandırılır.

Anlam Boyutu,

Okuyucu, yazılı metin ve ortam olarak üç bileşeni bulunmakta ve anlama düzeylerini temel anlama, yorumlayıcı anlama, sorgulayıcı anlama ve yaratıcı anlama olarak ifade etmektedir. Bir anlamda diğer boyutları da içinde barındıran anlama, bir taraftan harfleri, biçimbirimleri, sözcükleri, sözcük öbeklerini, cümleleri, cümle ve sözcükler arasındaki bağları kapsarken

diğer taraftan okunanları derinlemesine anlayarak çıkarım yapma ve yorumlamayı da kapsamaktadır. Böylece okuyucu metin hakkında bir yargıya ulaşır ve yeni bilgiler üretmesini gerektirecek yaratıcı anlama boyutuna yükselir.

bottom of page